Brainstormsessies
Het opzetten van een brainstormsessie: laat de ideeën stromen
Bij het begin van onze brainstormsessies brengen we een diverse groep marketeers en developers bij elkaar en stellen we een simpele, maar krachtige vraag: “Wie zijn onze klanten?” Dit is geen saaie reflectie op onze bestaande klantenkring, maar een actieve manier om ons begrip van huidige klanten te herzien en open te staan voor nieuwe doelgroepen. Hoewel sommigen twijfels kunnen hebben over de waarde van deze benadering, hebben wij ontdekt dat echte magie vaak ontstaat uit onverwachte verbindingen. Een opmerking tijdens het brainstormen kan een kettingreactie van innovatie in gang zetten.
In onze strategische dienstverlening gaan we nog een stapje verder. We nodigen zelfs klanten uit voor brainstormsessies, waardoor we een eerstehands perspectief krijgen. Het luisteren naar hun uitdagingen, begrijpen van feedback van hun klanten en ons onderdompelen in hun product verhaal opent de deur naar onbegrensde creativiteit. De inzichten die we verzamelen zijn waardevol voor het uitwerken van strategieën.
Van idee naar actie
Na deze diepgaande inzichten richten we ons op actie. Hoe kunnen we aan de behoeften van deze klantengroepen voldoen? In onze brainstormsessies geldt één gouden regel: Geen grenzen. We omarmen wilde, ‘onpraktische’ en ambitieuze ideeën.
Of we nu nieuwe facetten van productontwikkeling verkennen, opkomende markttrends volgen, innovatieve webshopfuncties overwegen, experimenteren met nieuwe sociale mediaplatforms of een dynamische SEO-strategie samenstellen, elk idee krijgt een kans. Door deze ruwe gedachten te delen, ontstaan vaak opvallende ideeën die bijdragen aan onze kernwaarden om impact te maken. Deze ideeën bundelen we tot een actieplan, waar ons team van specialisten verder op kan bouwen.