FACEBOOK ADVERTEREN IS MOGELIJK VOOR IEDEREEN
Iedereen heeft wel eens een Facebook advertentie voorbij zien komen of gehoord over Facebook advertenties. Sinds 2007 is het mogelijk om via Facebook for Business te adverteren op Facebook. Wellicht heb je zelf weleens overwogen om gebruik te maken van Facebook Ads. Het enige wat je tegenhoudt is de onwetendheid over Facebook Ads en alle mogelijkheden die het met zich mee brengt. Daar zal verandering in komen.
ZEER GERICHT ADVERTEREN
Facebook Ads is het platform waarop jij je eigen Facebook advertenties kunt maken. Facebook is in Nederland nog steeds het grootste social media platform dat er is. Omdat het zo groot is kun je er veel mensen mee bereiken. Wanneer je ervoor wilt kiezen om je naamsbekendheid te vergroten is bijvoorbeeld Facebook een goede optie. Je kunt jezelf tonen aan een grote, brede doelgroep, maar je kunt er ook voor kiezen om juist je advertentie aan een zeer gerichte, kleine doelgroep te tonen. Omdat veel gegevens op Facebook open staan, is het mogelijk om een specifieke targeting in te stellen.
VOORDEEL VAN FACEBOOK ADVERTEREN
Een van de voordelen van Facebook is de relatief goedkope prijs in tegenstelling tot Google Ads. De prijs die je betaalt voor een advertentie van Facebook is veelal goedkoper dan een advertentie in Google Ads. Dit is ook een van de redenen dat veel kleinere bedrijven zich veel meer focussen op Facebook in plaats van Google Ads. Dit betekent niet gelijk dat Facebook beter is dan Google. Google Ads is zeker een zeer goed kanaal om je product te verkopen of je merk te tonen, maar het is voor kleinere bedrijven soms niet aantrekkelijk genoeg om mee te beginnen. Voor de grotere organisaties is Facebook een goed kanaal om extra in te zetten en om je doelgroep te bereiken in een wat socialere (Social media) sfeer.
TESTEN MET ADVERTENTIES
Wanneer je begint met Facebook is het belangrijk dat je in gedachte houdt dat het misschien niet in één keer slagen. Daarom is het belangrijk dat je veel blijft testen met je advertenties om zo de meest geoptimaliseerde advertentie te tonen. Zo zijn bijvoorbeeld afbeeldingen belangrijk om gelijk de aandacht te trekken van de lezer. Wanneer je potentiële klant door zijn feed heen scrollt, moet jouw advertentie er gelijk uitspringen en de aandacht trekken. Dit is het beste te bereiken door middel van veel testen en kijken naar de resultaten uit deze testen. Daarnaast is de tekst ook zeer belangrijk. Spreek je klanten aan en zorg ervoor dat zij actie ondernemen aan de hand van jouw advertentie, bijvoorbeeld middels een call-to-action.
GA AAN DE SLAG MET ADVERTEREN VIA FACEBOOK
De drempel om te starten met Facebook is zeer laag. Zorg dat je een Facebookpagina hebt die toonbaar is voor gebruikers en je kunt al beginnen. Als je het toch lastig vindt, kun je altijd Webelephant om advies vragen. Lees ook onze Social Media Tips en Tricks voor het succesvol inzetten van jouw social media kanalen.
Vraag advies