INSTAGRAM ADVERTENTIES
Je ziet ze vast wel eens voorbij komen in je feed wanneer je aan het scrollen bent. Instagram advertenties worden steeds vaker gebruikt door grote bedrijven. Sinds 2015 is het mogelijk om op Instagram te adverteren. Er zijn meerdere manieren waarop je kunt adverteren op Instagram, maar wij gaan ons focussen op de service die door Instagram wordt aangeboden. Wil je toch weten hoe je affiliate marketing moet inzetten voor je merk, dan kun je dat ook bij ons lezen. Het adverteren op Instagram is voor iedereen toegankelijk, het enige waarom je misschien niet adverteert, is door de kennis die je mist. Daar gaan we eens verandering in brengen, lees daarom snel verder!
BENODIGDHEDEN VOOR HET ADVERTEREN OP INSTAGRAM
Er zijn een aantal dingen die je nodig hebt voordat je kunt adverteren op Instagram. Je hebt natuurlijk een Instagram account nodig. Maar wat je misschien niet wist, is dat je een Facebook Business account moet hebben om te kunnen adverteren. Dit is helemaal geen ramp! Je kunt namelijk met een Facebook Business account een duidelijk inzicht krijgen in de gegevens van je pagina. Zo kun je het aantal unieke bezoekers zien en totaal aantal bezoekers. Daarnaast kun je ook je groei bijhouden per dag. Met deze inzichten kun je monitoren of een campagne goed loopt of dat je aan aantal dingen moet veranderen. Daarnaast heb je natuurlijk content nodig om te adverteren. Hier zal ik je nu wat meer over vertellen.
STORY OF FEED?
Het maken van gerichte content is key wanneer je gaat adverteren op Instagram. Hiervoor moet je natuurlijk wel weten hoe je wilt adverteren. Je kunt bij Instagram kiezen voor twee verschillende manieren van adverteren. Je kunt kiezen om te adverteren door verhalen of door posts. Wanneer je kiest voor het adverteren via story, zie je vaak dat je minder betaalt. Het adverteren via een verhaal zorgt er vaker voor dat de persoon die de advertentie ziet meer bewust is dat het een advertentie is. Tijdens het bekijken van de advertentie moet je meer moeite doen om de advertentie weg te klikken. Als je kiest om te adverteren in de feed, word je advertentie getoond op de feed. Hier is de kans groter dat je advertentie wordt gemist.
WELKE CONTENT GA IK PROMOTEN?
Als je bepaald hebt of je in een story wil adverteren of in de feed, moet je bepalen welke content je gaat publiceren. Je krijgt de keuze uit veel opties. Wat ga je dan kiezen? Kies je voor één foto, meerdere foto’s, één video of meerdere video’s? Het wordt vaak aangeraden om gebruik te maken van video’s. Met deze video’s kun je namelijk de aandacht van de potentiële klant veel beter trekken. Je moet ervoor zorgen dat de content die jij promoot niet voelt als een advertentie. Zo zal de potentiële klant eerder geneigd zijn je pagina te bezoeken.
Voor advies over Instagram Advertenties, ben je bij Webelephant aan het juiste adres. Weet je even niet hoe je een account moet aanmaken? Of hoe je een campagne instelt? Of welke afbeelding je het beste kan gebruiken? Vraag ons om advies! Lees ook onze Social Media Tips en Tricks voor het succesvol inzetten van jouw social media kanalen.