LINKEDIN: DIT IS WAAROM JE HET INZET
Iedereen weet dat LinkedIn het belangrijkste zakelijke platform is. In tegenstelling tot een Facebook of Instagram is LinkedIn specifiek gefocust op het bedrijfsleven en netwerken. Daarentegen werkt LinkedIn hetzelfde als social media platform als Instagram en Facebook. Het kan veel tijd kosten om jouw bedrijf herkenbaar te maken op LinkedIn, daarom snappen wij dat je je afvraagt of het waard is om op LinkedIn moet zijn. In dit artikel gaan wij uitleggen waarom LinkedIn ook voor jou relevant is.
VINDT NIEUW PERSONEEL
LinkedIn is een marktplaats voor nieuwe banen. Met de juiste connecties kom je zo nieuwe functies tegen die eventueel relevant zijn. Als je als bedrijf op LinkedIn actief bent, kun jij ook je personeel leren werven via LinkedIn. Met jouw content kun je potentiele werknemers in contact laten komen. Hoe meer zij in aanraking komen met jouw content, hoe meer zij een gevoel krijgen bij jouw bedrijf. Als je dan een vacature online zet, krijgen zij deze ook gratis te zien.
SPECIFIEKE DOELGROEP VINDEN
Naast gratis vacatures kun je er ook voor kiezen om betaalde vacatures te plaatsen. Met LinkedIn kun je namelijk de juiste doelgroep instellen. Hiermee kun je jouw vacatures voorschotelen aan mogelijk geschikte kandidaten. Je kunt dus proberen personeel te werven op LinkedIn door zowel betaald als onbetaalde vacatures te plaatsen.
DIGITAAL VISITEKAARTJE
Zoals eerder gezegd kun je door middel van content mogelijke bezoekers een feeling laten krijgen van jouw bedrijf. Het werkt dus in principe als een constant bijgewerkte visitekaartje. Probeer nieuwe connecties te werven via LinkedIn, in plaats van een ouderwets visitekaartje. Dit is voor beide partijen handig om een goed beeld te schetsen van de persoon. Daarnaast raak je een LinkedIn profiel niet zomaar kwijt. Een visitekaartje kun je daarentegen zomaar kwijtraken.
KLANTEN GENEREREN
Naast personeel is het ook mogelijk om potentiële klanten te werven via LinkedIn. Probeer met zoveel mogelijk mensen te connecten en wie weet zit er een nieuwe klant tussen. Naast het vinden van nieuwe klanten kun je ook het klantencontact met huidige klanten onderhouden. Laat zien waar je mee bezig bent en wat nieuwe plannen zijn. Lees ook: Dit is wat werkt op LinkedIn, over welke posts en tijden zorgen voor meer bereik.
GA VANDAAG NOG AAN DE SLAG
Spreekt een van deze redenen je aan? Dan hebben wij ook een artikel voor je geschreven over handige tips waarmee jij jouw LinkedIn kunt laten groeien. Zo kun je vandaag nog aan de slag met het creëren van de leukste content en zorgen voor nieuw personeel of klanten. Waar wacht je nog op? Ga aan de slag!
Vraag ons om advies