Je hebt een website en wilt organisch vindbaar zijn, daar komt Search Engine Optimization bij kijken. Maar waar je vroeger weg kwam met ‘keyword stuffing’ (zoekwoorden in een tekst proppen), moet je nu écht meerwaarde bieden om het van je concurrenten te winnen. De wereld van content is namelijk in veel gevallen gesatureerd, jij kunt dan het verschil maken met kwalitatieve content.
Zo begin je met kwalitatieve SEO content schrijven
EEAT en Google Search's helpful content
Boost je
SEO vindbaarheid
Maar eerst: wat vindt Google nu kwalitatieve content?
Voor kwalitatieve content ligt voor Google in ieder geval één principe ter grondslag: EEAT. Voldoet jouw website aan EEAT (straks meer over wat dit dan is), dan ziet Google dat als kwalitatief.
Wat is EEAT?
Voordat we in het diepe duiken voor wat betreft het starten met kwalitatieve SEO content, laten we eerst eens kijken naar de wellicht onbekende term EEAT. EEAT staat voor Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Google gebruikt deze vier factoren om de kwaliteit van een website te beoordelen. Het is dus belangrijk dat je website deze elementen bevat.
- Ervaring betekent dat je ervaren bent in je vak. Toon dit bijvoorbeeld aan met awards of certificaten.
- Expertise betekent dat je kennis van zaken hebt. Je laat zien dat je weet waar je het over hebt. Je kunt hier het verschil maken t.o.v. je concurrenten: welke informatie biedt jij, die zij nog niet bieden?
- Authoritativeness betekent dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Google kijkt hier vooral naar de reputatie van een auteur of website.
- Trustworthiness betekent dat je betrouwbaar bent. Dit doe je door transparant te zijn over wie je bent en wat je doet.
Handig om hierbij te weten is de geschiedenis van EEAT.
Your Money or Your Life content
EEAT richtte zich voorheen met name op Your Money or Your Life (YMYL) websites. YMYL websites behandelen onderwerpen als financiën, gezondheid of nieuws, vaak met betrokkenheid van auteurs zoals experts of journalisten. Google hanteert strengere beoordelingsmaatstaven voor deze websites om desinformatie te voorkomen, aangezien de inhoud aanzienlijke invloed kan hebben op het welzijn van mensen. Tegenwoordig gaan de principes van EEAT op voor alle websites.
E-commerce websites (webshops) vallen ook onder YMYL, omdat gebruikers financiële- en persoonsgegevens achterlaten. In dit geval is optimaliseren voor de ‘T’ (Trustworthiness) vaak makkelijker dan de andere aspecten van EEAT. De andere factoren van EEAT zijn voor e-commerce websites namelijk iets minder recht door zee. Dit betekent echter niet dat ze onbelangrijk zijn.
Wat van EEAT zien we terug in webshops?
- Veilige betaalomgeving en AVG wet: Laten we direct aan de slag gaan met de Trustworthiness in EEAT. Grote kans dat je deze zaken al geregeld hebt, aangezien elke webshop moet voldoen aan bepaalde regels. In de eerste plaats zorg je voor een veilige betaalomgeving, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een betrouwbare betaalpartner zoals Mollie. Daarnaast beschikt jouw website over algemene voorwaarden, retourbeleid en een privacybeleid. Ook moeten reviews betrouwbaar zijn en ga je AVG-conform om met persoonsgegevens.
- Content: Met content kun je inhaken op de Expertise binnen EEAT. De vuistregel hier is: Maak unieke, relevante content. Door nieuwe informatie te delen, laat je meerwaarde zien. Het algoritme van Google (met de Helpful Content Update) kan tegenwoordig beter inschatten wanneer content de lezer helpt en wanneer het geen toegevoegde waarde heeft. Als je content hier niet aan voldoet, scoort het minder hoog op de zoekresultatenpagina.
- Technische SEO: Te veel broken links (404), http links en verdachte links naar externe websites verlagen het vertrouwen in jouw website. Audit je website regelmatig en los problemen op.
- Reputatie: De reputatie van jouw website/merk is een key-factor binnen EEAT. Google doet haar best om een goede indruk van je website te krijgen. Externe partijen, dus websites buiten je eigen website om, spelen hierbij een rol. Hoe verbeter je je reputatie? Dit kan bijvoorbeeld met off-page SEO en het krijgen van backlinks.
- Gebruiksvriendelijkheid: Kunnen gebruikers makkelijk vinden wat ze zoeken? Is je website makkelijk te navigeren? Dit staat centraal bij de gebruiksvriendelijkheid. Een FAQ toevoegen of een chatfunctie kan hierbij helpen, maar vergeet ook niet om je zoekbalk en menu te optimaliseren. Met CRO kun je de gebruiksvriendelijkheid verbeteren.
Volgens de EEAT is er dus genoeg reden om aan de slag te gaan met kwalitatieve content en de nieuwe update van Google sluit hier perfect op aan.
De Helpful Content update van 2023
Als je nog niet overtuigd bent van EEAT, dan kan Google Search’s helpful content systemupdate je van gedachten veranderen. Deze update heeft de manier waarop Google content beoordeelt namelijk flink veranderd.
Het is nu belangrijker dan ooit om content te creëren die echt nuttig en relevant is voor je lezers. Dit is een boodschap die Google ook continu uit. Dit betekent dat je moet focussen op het beantwoorden van de vragen van je bezoekers en het bieden van oplossingen voor hun problemen. De update heeft ook de nadruk gelegd op de kwaliteit van de content, in plaats van de kwantiteit. Het is dus beter om één stuk kwalitatieve content te hebben, dan tien stukken van lage kwaliteit.
Nu je overtuigd bent van het belang van kwalitatieve content, vraag je je vast af: waar begin ik?
Zo begin je met kwalitatieve SEO content schrijven
Nu we weten wat EEAT is, kunnen we beginnen met het schrijven van kwalitatieve content die voor SEO geoptimaliseerd is. Hier zijn een paar tips om je op weg te helpen:
- Onderzoek je onderwerp: Voordat je begint met schrijven, moet je eerst je onderwerp grondig onderzoeken. Wat zijn de belangrijkste vragen die mensen hebben over dit onderwerp? Wat zijn de meest populaire zoekwoorden? Deze informatie kan je helpen om content te creëren die relevant en nuttig is voor je bezoekers.
- Schrijf voor je lezers, niet voor zoekmachines: Hoewel SEO belangrijk is, moet je altijd in gedachten houden dat je uiteindelijk voor mensen schrijft, niet voor zoekmachines. Zorg ervoor dat je content interessant, boeiend en gemakkelijk te lezen is.
- Denk vanuit je doelgroep: Je wilt je lezers helpen en dat doe je het makkelijkste door je te verplaatsen in hun schoenen. Waar lopen ze tegenaan? Wat speelt er in de markt? Kijk bijvoorbeeld welke vragen regelmatig terugkomen bij je klantenservice en welke nieuwsberichten over relevante onderwerpen geschreven worden.
- Gebruik de juiste zoekwoorden: Uiteraard houd je, naast je bezoekers, wel rekening met zoekmachines en moet je ervoor zorgen dat je de juiste zoekwoorden gebruikt in je content. Deze zoekwoorden moeten relevant zijn voor je onderwerp en moeten op een natuurlijke manier in je tekst worden verwerkt. Als je de juiste hoofdzoekwoorden gevonden hebt, vloeit de rest van je tekst vaak vanzelf.
- Zorg voor een goede structuur: Een goede structuur kan je content makkelijker leesbaar maken. Gebruik koppen, subkoppen en bullet points om je tekst te organiseren.
Alles draait om
Waarde bieden
Ik hoop dat dit artikel je heeft geïnspireerd en je op weg helpt om te beginnen met het schrijven van kwalitatieve SEO content. Onthoud: het gaat allemaal om het bieden van waarde aan je lezers. Zie je door de bomen het bos niet meer en kun je hulp en/of advies gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Neem contact opMeer blogs
-
De kracht van CRO: Hoe optimalisatie je conversie kan verhogen
Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) helpt je bezoekers omzetten in klanten met slimme, datagestuurde aanpassingen. -
Slim en efficiënt: zo bespaar je als ondernemer tijd
Als ondernemer is tijd goud waard; in deze blog ontdek je slimme strategieën en tools om tijd te besparen en je bedrijf te boosten, van automatisering tot uitbesteding. -
Welk CMS is de beste keuze voor jouw bedrijf?
Ontdek het ideale Content Management Systeem voor jouw onderneming: een grondige vergelijking van Magento, Shopify, Lightspeed en WordPress. -
Zó schrijf je productteksten die verkopen
Een goede productbeschrijving is cruciaal voor zowel verkopen als vindbaarheid. Leer je hoe je goede productteksten schrijft. -
De kracht van e-mail personalisatie
E-mail is een krachtige tool, maar inboxen lopen snel vol. Om op te vallen, is het essentieel om je doelgroep met persoonlijke berichten aan te spreken. -
iDeal vernieuwt: Ontdek de mogelijkheden
iDeal introduceert nieuwe betaaloplossingen, waaronder iDeal Profielen, Snel Bestellen, Snel Betalen en in3, om het betaalproces te optimaliseren en in te spelen op veranderend consumentengedrag. -
Webwinkel keurmerken: Nuttig of overbodig?
In de wereld van online winkelen is vertrouwen van onschatbare waarde. Webwinkel keurmerken kunnen het vertrouwen verhogen. Maar in de huidige tijd rijst de vraag: zijn deze keurmerken nog nodig of zijn ze overbodig geworden? -
Server-side Tagging: de optie voor cookieless websites
Ontdek de voordelen van server-side tagging voor een snellere, veiligere en compliant dataverzameling in het cookieless tijdperk. Verbeter gebruikerservaring en optimaliseer je online strategieën met deze geavanceerde techniek. -
Social Media als zoekmachine: zo zet je social SEO in
Zijn sociale media de zoekmachines van de toekomst? Leer hoe je TikTok, Instagram en Pinterest inzet met SEO-tactieken. Met praktische tips om je zichtbaarheid te vergroten door het gebruik van zoekwoorden en trends. -
In-house marketeer of bureau? De beste keuze voor jouw bedrijf
Je onderneming is klaar voor groei en het is tijd om je marketingstrategie te versterken. Ga je voor een marketingbureau, personeel of beide? We zetten alle voordelen voor je op een rijtje. -
E-mailmarketing trends in 2024
E-mailmarketing blijft een sleutelrol spelen voor marketeers, waarbij het essentieel is om de nieuwste trends te volgen voor succes in 2024. -
Nieuwe gigantische stap in AI: OpenAI Sora
OpenAI Sora is een baanbrekende AI-tool voor videocontentcreatie die creativiteit en innovatie bevordert, met nadruk op het belang van ethisch gebruik om de toekomst van contentcreatie vorm te geven. -
Wat is de Digital Markets Act (DMA)?
De Digital Markets Act (DMA) is een wetsvoorstel van de Europese Unie dat gericht is op het reguleren van de digitale markt. Welk invloed heeft dit op ondernemers en wat kun je verwachten? -
Consent Mode: Alles wat je moet weten
Privacy wordt steeds crucialer in online marketing en e-commerce, met actieve betrokkenheid van de Europese Commissie. Google heeft daarom Consent Mode ontwikkeld. In dit artikel vertellen we je wat je moet weten over dit belangrijke privacy-instrument. -
Wat is Hreflang en waarom is deze belangrijk?
Leer alles over hreflang: essentieel voor meertalige websites en internationale SEO. Ontdek hoe hreflang-tags je helpen de juiste content aan de juiste gebruikers te tonen, de gebruikerservaring verbeteren en problemen met dubbele content voorkomen. -
Wat is YMYL en waarom is deze belangrijk voor SEO?
Ontdek het belang van YMYL ("Your Money or Your Life") in het tijdperk van digitale informatie. Leer hoe Google's inzet voor kwaliteit bijdraagt aan betrouwbare zoekresultaten, essentieel voor beslissingen die impact hebben op leven, gezondheid en financiën. -
Nieuwe privacystandaarden in online adverteren: bereid je voor op consent mode V2
Privacy wordt steeds crucialer in online marketing en e-commerce, met actieve betrokkenheid van de Europese Commissie. Google heeft daarom Consent Mode ontwikkeld. In dit artikel vertellen we je wat je moet weten over dit belangrijke privacy-instrument. -
Wat zijn canonicals en hoe gebruik je ze?
Canonicals zijn cruciaal voor SEO om dubbele content te beheren en de zichtbaarheid op de SERP te verbeteren. Leer in deze blog hoe je canonicals effectief gebruikt! -
Breng de user journey in kaart met Google Tag Manager
Google Tag Manager is een essentiële tool voor website-eigenaren en marketeers om de gebruikersreis (user journey) in kaart te brengen en te analyseren. Maar wat kun je meten? Wij leggen het je uit. -
De do’s en don’ts van e-mailmarketing
Wat moet je vooral wel en wat ook niet doen als het gaat om e-mailmarketing? Wij leggen het je uit in dit artikel! -
SEO voor beginners
SEO is van essentieel belang voor bedrijven die online succes willen behalen en in zichtbaarheid willen groeien. In dit artikel bieden we stapsgewijze begeleiding voor nieuwkomers. -
Hoe maak je effectief gebruik van een contentkalender?
Wil je jouw doelgroep aanspreken met content? Maak effectief gebruik van een contentkalender met deze tips. -
De impact van Artificial Intelligence op online marketing
Artificial Intelligence (AI) heeft veel impact op online marketing, met tools als Chat-GPT die de contentcreatie versnellen en verbeteren, maar het brengt ook uitdagingen zoals de noodzaak van nauwkeurige controle van AI-gegenereerde informatie. -
Artificial Intelligence voor ondernemers: een snelcursus
Hoe zet je AI in voor jouw onderneming? Leer over de historie, de exponentiële groei sinds 2020 en praktische toepassingen: van geautomatiseerde klantenservice tot marketing en supply chain optimalisatie. Ontdek hoe AI jouw MKB-bedrijf kan transformeren. -
Quick wins binnen jouw Google Ads account
Weet je soms niet waar je moet beginnen met optimaliseren binnen jouw Google Ads account? Wij helpen je graag verder. Deze quick wins moet jij weten! -
Dé Social Media Trends voor 2024
Welke trends zullen de boventoon voeren op social media in 2024? Kijk met ons mee in de glazen bol en wees je concurrentie een stap voor. -
Google Search’s SERP feature: Discussions and forums
De nieuwe SERP feature van Google die zich richt op ervaringen, meningen en advies -
Zo begin je met kwalitatieve SEO content schrijven (EEAT en Google Search’s helpful content)
Ontdek de kern van SEO voor websites, waarbij Google kwalitatieve content beoordeelt op basis van EEAT-principes. Leer hoe hoe je als ondernemer kunt inspelen op de vraag naar relevante en nuttige content. -
Slimme strategieën, briljante resultaten: hoe brainstorms het spel veranderen
E-commerce heeft het digitale landschap volledig veranderd. Met de voortdurende groei van het internet en bijna elk bedrijf dat strijdt om aandacht, is het een ware uitdaging om op te vallen. -
Ontdek de kracht van Adobe Commerce Magento
Voorheen bekend als Magento Commerce, biedt dit krachtige e-commerceplatform je de mogelijkheid om naadloos je online winkel op te zetten, te beheren en op te schalen. -
Zo voorkom je geldverspilling in Google Ads
Geldverspilling in Google Ads kan worden voorkomen door een goed doordachte strategie te volgen en de prestaties van je advertentiecampagnes regelmatig (het liefst dagelijks) te monitoren en optimaliseren. -
Waarom gebruik maken van een CSS partner voor je campagnes
Een onderwerp dat voor veel ondernemers interessant is: het gebruik van een CSS partner bij het adverteren via Google Ads. In dit blogpost leggen we uit wat een CSS partner is, wat de voordelen zijn en waarom je zou moeten overwegen om er een in te schakelen. Benieuwd? Lees dan snel verder! -
7 voordelen van Hyvä theme voor een Magento webshop
Hyvä, het Finse woord voor uitstekend, is een open-source e-commerceplatform dat op het Magento platform is gebouwd. Het is specifiek ontworpen om snelle en responsieve webwinkels te leveren. Waarom zou je voor Hyvä kiezen? Hieronder ontdek je enkele unieke voordelen. -
Detailhandel & groothandels onder druk
Veel ondernemers hebben tijdens de coronapandemie gebruik gemaakt van het uitstel van betaling dat de belastingdienst bood. Binnen deze regeling zou vanaf oktober 2022 gestart moeten worden met het terugbetalen van de 20 miljard aan belastingachterstand. Wij zijn op zoek gegaan naar mogelijkheden om, ondanks sterk gestegen kostenstructuren, toch op kansen in te kunnen blijven spelen. -
Hoe Google omgaat met multilingual zoekopdrachten
Over de hele wereld worden er veel talen gesproken. Deze talen kun je ook instellen in je browser, in je Google account, op je website en waar dit maar relevant is. Maar heb je je weleens afgevraagd hoe Google dit dan aan elkaar matcht? Want we spreken vaak meerdere talen, zoeken in meerdere talen, hebben misschien onze browser op engels staan, en zoeken vervolgens in het Nederlands. Hoe gaat Google hier mee om? -
Koppel Search Console aan Merchant Center om groeimogelijkheden te ontdekken
Een nieuwe functie in Google Search Console! Je kunt vanaf deze maand Google Search Console koppelen aan je Google Merchant Center. Hiermee kun je beter je productaanbod beheren. -
Het Complete SEO Woordenboek: Een Gids voor Beginners
Ben je ooit in de war geraakt door de vele afkortingen die worden gebruikt in de wereld van Search Engine Optimization (SEO)? Maak je geen zorgen! Wij leggen het je uit in dit artikel. -
Dé marketingfunnel voor SEO content
In de wereld van Search Engine Optimization (afgekort: SEO) en content marketing zie je soms door de bomen het bos niet meer. Met allerlei pagina’s waar je teksten op kwijt kan, is het goed om onderscheid te maken in het doel van de teksten en zoekwoorden. Om het je gemakkelijker te maken hebben we SEO content uitgesplitst in een marketingfunnel. -
5 tips voor leadgeneratie
Zoek jij naar een effectieve manier om nieuwe leads te bereiken? Dan ben je vast niet de enige. Veel marketeers hebben een leadgeneratie strategie, maar deze werkt niet altijd even goed. Toch zijn er manieren om steeds weer nieuwe leads te bereiken. Daarom 5 tips waarmee jij de leadgeneratie strategie voor jouw bedrijf kan gaan optimaliseren. -
Onderzoek naar Google Analytics nadert afronding
Het onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) naar Google Analytics nadert zijn einde, waarbij de focus ligt op wettelijke verplichtingen rondom dataverwerking. Er was eerder bezorgdheid over het privacyvriendelijk instellen van Google Analytics, maar met het EU-US Data Privacy Framework is dit bezwaar verminderd. De uitkomst van het onderzoek kan invloed hebben op het gebruik van Google Analytics. -
Unieke vs duplicate content test
In de SEO wereld is duplicate content altijd al een groot onderwerp geweest. Hoe erg is het als je duplicate content gebruikt? Is het slecht voor je SEO? Hoe uniek is uniek? Allemaal vragen die de afgelopen jaren de revue gepasseerd zijn. Wij maken zelf als bureau content altijd uniek. We schrijven kwalitatieve artikelen, maar is dat het wel waard? Om daar achter te komen zijn wij altijd op zoek naar cases, tests over unieke en duplicate content. En we kwamen een pareltje tegen op LinkedIn. -
Channable Roadmap Q3 & Q4
Onmisbaar voor SEA is de feedoptimalisatietool Channable. Met Channable kun je je productfeed zo optimaliseren voor bijvoorbeeld Google Shopping, dat je beter gevonden wordt, dat je CTR stijgt en dat je gemiddelde cpc lager wordt. Niet alleen voor Google Shopping en je Performance Max campagnes, ook andere kanalen zoals Microsoft Ads, Vergelijk, Facebook, Pinterest etc. -
Search Generative Experience
De opkomst van Google's 'featured snippets' markeerde een belangrijke stap in het beantwoorden van zoekvragen zonder dat er op een link geklikt hoefde te worden. Met de recente introductie van de door AI aangedreven Search Generative Experience wordt deze ontwikkeling nog verder uitgebreid. De impact op SEO is aanzienlijk. Om bovenaan te blijven staan, is het essentieel om gebruik te maken van jouw unieke menselijke kwaliteiten. -
4 manieren om videomarketing in te zetten
Het staat tegenwoordig bij elke content marketeer wel in het woordenboek: Videomarketing. Maar videomarketing is nog altijd een breed begrip met verschillende invalshoeken. Want wat voor video moet het zijn en via welke kanalen ga je de video verspreiden? Voordat we verder op deze vragen ingaan is het belangrijk om de “Waarom”-vraag te beantwoorden. -
Zo zet je je contentmarketing succesvol in
Wat is het nut van contentmarketing en waarom zou je het moeten gebruiken? Om deze vragen goed te kunnen beantwoorden zullen we eerst inzoomen op wat contentmarketing precies inhoudt. -
Gids om te beginnen met Pinterest
Je vraagt je vast af: ‘’Waarom zou ik Pinterest aanmaken? Ik heb al een Facebook én een Instagram pagina!’’ Nou, ruim 3.5 miljoen mensen in Nederland hebben een Pinterest account, waarvan 717.000 leden de app of site dagelijks openen. Dit zijn een hoop potentiële klanten die jij kunt bereiken.Maar hoe kan jij Pinterest gebruiken om jouw business goals te realiseren? Lees verder om erachter te komen. -
Hoe kun je remarketing inzetten
Wist je dat voor de meeste websites er vaak nog geen 2% van de bezoekers over gaat tot aankoop? Maar betekent het dan dat je niets hebt aan de overige 98% van de bezoekers? Om het meeste uit al je bezoekers te halen raden wij iedereen aan om te starten met remarketing. Maar wat is het precies? -
Maak je website mobiel vriendelijker
Tegenwoordig is alles ‘mobile first’. Consumenten doen steeds meer onderzoek online en kopen ook vaker online. Vroeger was dit natuurlijk andersom. Veel bedrijven hebben zich nog niet aangepast aan een goed werkende mobiele website. Lees in dit artikel hoe jij je website mobiel vriendelijker kan maken. -
Quick wins in webdesign
Je hebt websites in alle vormen, kleuren en maten. Goed werkende websites, maar ook slecht presterende websites. Sommige websites zijn zelfs zo onaantrekkelijk dat je er net zo snel weer af bent als dat je er op bent gekomen. Dit is zonde, want middels ‘quick wins’ kun je de website al een stuk betrouwbaarder en toegankelijker laten overkomen op de bezoeker, waardoor hij/zij langer op de site zal blijven en dit ten goede komt van je conversies. Maar wat zijn deze quick wins en hoe pas ik ze toe? -
Dit is wat werkt op LinkedIn
Groeien op social media is wat ieder bedrijf wel zou willen. Er is veel informatie te vinden over het groeien op bijvoorbeeld Instagram. Om informatie te vinden over het groeien op LinkedIn moet je wat harder zoeken. Gelukkig helpen wij je verder met wat helpt en wat niet. Waarom LinkedIn inzetten? Omdat het groeien op LinkedIn zeer interessant is als je wilt groeien op een professioneel platform. We duiken nu dieper in de stof dus lees vooral verder. -
Op deze manieren zijn jouw social media kanalen on point
Ben je benieuwd wat social media voor jouw business kan doen? Onze specialisten willen graag met jou meedenken om het beste uit je social media kanalen te halen. -
De 9 beste gratis SEO tools
Is jouw website moeilijk vindbaar op Google en weet je niet waar dit door komt? Gebruik dan deze 9 GRATIS SEO tools. Om jouw website beter vindbaar te maken raden wij je aan om gebruik te maken van SEO tools. -
5 manieren waardoor mensen jouw content onthouden
Hoe beter de content aansluit bij de vragen van jouw klanten, hoe eerder jouw content gevonden wordt. Maar, hoe zorg je er nu voor dat mensen je content ook onthouden? -
5 tips om met video jouw omzet te verhogen
Hoe helpen video’s jouw bedrijf om meer omzet te maken? Een vraag die vele bedrijven stellen. Met behulp van video’s krijg jij als bedrijf sneller de aandacht van de consument -
5 triggers waardoor mensen je content zullen delen
Interactie met je content is erg belangrijk. Je wil dat mensen je content liken, op je content reageren en het liefst willen we dat mensen je content delen! Maar hoe kan je mensen nu triggeren om content van jou te delen? We lichten 5 triggers toe waardoor mensen je content eerder zullen delen. -
Top 8 website fouten
Wij hebben voor jou de top 8 website fouten die gemakkelijk op te lossen zijn op een rijtje gezet. Ga met ons mee met alle learnings voor jouw website! -
10 meest gemaakte fouten in Instagram Shopping
Instagram Shopping kan een groot voordeel opleveren voor je webshop, maar je moet wel weten wat je beter niet kan doen of hoe je dit kan vermijden. In deze blog vertellen we je de 10 meest gemaakte fouten. -
9 nieuwe features en tools voor shoppen op Google
Op het jaarlijkse Search On event van Google zijn er 9 nieuwe manieren aangekondigd die het shopping via Google een stuk makkelijker gaan maken. Voor ons als adverteerders is dat enorm interessant, want nieuwe manieren, betekent nieuwe mogelijkheden! -
Broken links, zo ga je ermee om
Heel simpel gezegd zijn broken links koppelingen naar webpagina’s die niet werken. Wanneer je terecht komt op een 404 pagina heb je te maken met een gebroken koppeling. Je komt hierop terecht door op een link te klikken waarvan de pagina niet (meer) bestaat. -
Succesvol reviews verzamelen
Vertrouwen is voor klanten heel belangrijk en online reviews bouwen vertrouwen op!Er zijn drie verschillende soorten reviews: bedrijfsreviews, productreviews en locatiereviews. Maar hoe ga je te werk? -
3 onbekende tips voor je Google bedrijfsprofiel
Je Google My Business account is een belangrijk onderdeel van je online website. Je kunt hier namelijk alle info aan toevoegen die voor je klant belangrijk is. Openingstijden, diensten, contactgegevens, adres, en ook foto’s, nieuwsberichten en aanbiedingen. -
16 easy fixes om jouw website te optimaliseren
Wij hebben voor jou de top 16 website fouten die gemakkelijk op te lossen zijn op een rijtje gezet. Ga met ons mee met alle learnings voor jouw website! -
10 tips om je Instagram post te boosten
Beginnen met Instagram kan overweldigend zijn, er zijn enorm veel manieren om te posten. In deze blog delen we 10 creatieve manieren om je Instagram posts te boosten. -
De beginnerstips voor Google Looker Studio
Google Looker Studio is een tool van Google om gemakkelijk rapportages te maken. De tool is gratis en je verbindt gemakkelijk andere belangrijk Google kanalen aan je rapportage zoals Google Search Console, Google Ads en Google Analytics -
SEO in 2023
We zijn alweer in 2023 beland! Om deze reden hebben wij voor jou onderzocht wat de SEO trends in 2023 zullen zijn. Zo weet jij wat jij kan verwachten van Google in 2023. Wij hebben deze trends voor jou overzichtelijk op een rijtje gezet. Lees verder voor alle SEO trends in 2023. -
De detailhandel groeit weer
Deze week publiceerde het CBS nieuwe omzetcijfers in de detailhandel. Na een duidelijke dip in maart en april, vond een duidelijke correctie plaats. Nu hoeven wij niemand uit te leggen wat ervoor gezorgd heeft dat winkeliers het enorm zwaar hebben gehad. Gelukkig zien we dat de winkelverkopen weer aantrekken, en dat er zelfs meer omzet is gegenereerd dan in dezelfde periode in 2019 -
Google Analytics 4
Waarschijnlijk heb je er al wat over gehoord: GA4. GA4 heeft veel nieuwe opties en features. In deze blog vertellen wij van Webelephant de veranderingen van GA4 ten opzichte van Universal Analytics en de nieuwe functionaliteiten die in GA4 zijn toegevoegd. -
Waarom Social Media
Videomarketing is simpel gezegd: video’s als middel inzetten om je merk, product, of dienst te promoten en te vermarkten op de markt. Videomarketing kun je doen via je eigen kanalen zoals je website, maar ook via andere kanalen zoals social media, zoekmachines en natuurlijk Youtube. -
Wat is een SSL certificaat?
Videomarketing is simpel gezegd: video’s als middel inzetten om je merk, product, of dienst te promoten en te vermarkten op de markt. Videomarketing kun je doen via je eigen kanalen zoals je website, maar ook via andere kanalen zoals social media, zoekmachines en natuurlijk Youtube. -
E-mailmarketing wetgeving
Als webshop verstuur je nogal wat mails. Je hebt de orderbevestiging, de order update, de verzendbevestiging, eventueel nog een losse mail over productinformatie, en de review mail. Naast deze “standaard” mails, heb je misschien ook wel een nieuwsbrief. En automatische mailings na het bestellen van bepaalde producten, of op verjaardagen een kortingsmail. Maar wat mag nu eigenlijk nog, en wat mag zeker niet meer? -
Wat is ransomware?
Wellicht heb je de term ransomware wel eens voorbij horen komen, maar heb je geen idee wat het betekent. Misschien is je webshop de dupe geworden van ransomware en ben je op dit artikel terecht gekomen in de hoop een oplossing te vinden voor de ontstane problemen. Hieronder zullen we uitleggen wat het is, welke vormen er bestaan en wat je ertegen kunt doen. -
A/B testen, zo werkt het en dit kan je ermee bereiken
Wil je conversies genereren, ervoor zorgen dat mensen meer doorklikken naar andere pagina’s of dat bezoekers meer tijd doorbrengen op je website? Dit kan je bereiken door het optimaliseren van je website. Het optimaliseren van een website kan op meerdere manieren. Een van de manieren is door een methode die ‘A/B testen’ heet. Hieronder lees je hoe je een A/B-test kan opzetten en waarom het voor jouw website interessant kan zijn -
Waarom LinkedIn inzetten als mediakanaal
Iedereen weet dat LinkedIn het belangrijkste zakelijke platform is. In tegenstelling tot een Facebook of Instagram is LinkedIn specifiek gefocust op het bedrijfsleven en netwerken. Daarentegen werkt LinkedIn hetzelfde als social media platform als Instagram en Facebook. Het kan veel tijd kosten om jouw bedrijf herkenbaar te maken op LinkedIn, daarom snappen wij dat je je afvraagt of het waard is om op LinkedIn moet zijn. In dit artikel gaan wij uitleggen waarom LinkedIn ook voor jou relevant is. -
Gratis adverteren in Google Shopping
Het stond al even op de planning, maar nu is het er ook echt. De gratis ‘Google shopping listings’ het Google Shopping tab waar producten getoond worden. Doordat de hele wereld geraakt is door covid-19 zorgen bedrijven ervoor dat ze beter zichtbaar worden online. Hierbij helpt Google een handje. Door het mogelijk te maken om je producten gratis in Google shopping te tonen. Hoe dit precies in zijn werk gaat leggen we je hieronder uit. -
Tag Manager en Analytics 4 instellen met Shopify Basic
Het stond al even op de planning, maar nu is het er ook echt. De gratis ‘Google shopping listings’ het Google Shopping tab waar producten getoond worden. Doordat de hele wereld geraakt is door covid-19 zorgen bedrijven ervoor dat ze beter zichtbaar worden online. Hierbij helpt Google een handje. Door het mogelijk te maken om je producten gratis in Google shopping te tonen. Hoe dit precies in zijn werk gaat leggen we je hieronder uit. -
Hoe zet je affiliatemarketing in voor je merk
Affiliate marketing is een marketingstrategie die vlucht heeft genomen door sociale media zoals Instagram en TikTok. Het aan de man brengen van je product of merk via iemand anders noemen we affiliatemarketing. -
Overstappen naar Magento 2
De ondersteuning van Magento 1 vanuit Adobe® is per 30 juni 2020 gestopt. Voor veel ondernemers wordt de noodzaak om over te stappen nu pas duidelijk. Ontwikkelaars en marketeers zijn echter al jaren bezig met de overstap naar Magento 2 en wat hierbij komt kijken. Dit zijn de belangrijkste redenen om de stap te maken. -
Het belang van goede Meta gegevens
De meta titel en meta omschrijving zijn een belangrijk onderdeel van jouw SEO strategie. Schrijf je een sterke en aantrekkelijke meta, dan verbeter jij jouw score in Google en verhoog je hiermee jouw vindbaarheid. Dus pak even een lekkere kop thee of een bakje koffie en ga er maar eens voor zitten. -
Herhaalaankopen stimuleren met emailmarketing
Merk je dat veel klanten slechts eenmalig een aankoop doen op je website? Dan kan het stimuleren van herhaalaankopen zeer nuttig zijn. Door het stimuleren van herhaalaankopen kan de omzet binnen je organisatie stijgen. Maar hoe kan dit gerealiseerd worden? Het antwoord op deze vraag is ‘emailmarketing’. Emailmarketing heeft enorm veel mogelijkheden en voordelen. Je kunt je (eenmalige) klanten er fantastich goed mee ’terughalen’. -
Adverteren op Facebook
Iedereen heeft wel eens een Facebook advertentie voorbij zien komen of gehoord over Facebook advertenties. Sinds 2007 is het mogelijk om via Facebook for Business te adverteren op Facebook. Wellicht heb je zelf weleens overwogen om gebruik te maken van Facebook Ads. Het enige wat je tegenhoudt is de onwetendheid over Facebook Ads en alle mogelijkheden die het met zich mee brengt. Daar zal verandering in komen. -
Dit kun je zelf doen voor een snellere website
Wist je dat een langzame website een belangrijke factor speelt in de hoeveelheid conversies die jij binnenhaalt? De laadsnelheid is namelijk een onderdeel in het algoritme van Google. Wanneer je website een lage laadsnelheid heeft, zal deze minder hoog scoren in Google dan jouw concurrent die wel een snelle website heeft! Laadsnelheid is vaak ook een belangrijke factor als er sprake is van een hoog bouncepercentage. -
Pinterest: doe ook mee!
Pinterest is op dit moment een grote inhaalslag aan het maken op het gebied van online marketing. Waar eerst vooral Facebook en Instagram werden gebruikt als social-mediakanalen, is ook Pinterest een interessant platform geworden. Heb jij er wel eens over nagedacht om Pinterest op een zakelijke manier in te zetten voor je bedrijf? -
Bol zakelijk
We zorgen ervoor dat de informatie over de producten van jouw site simpel naar Bol.com zakelijk wordt overgezet en je ook via Bol.com verkopen kan realiseren bij je doelgroep. Een meer technische uitleg over Bol.com zakelijk? Lees dan verder. -
Fullservice ecommerce
Een e-commerce bureau (of agency) die full service aanbiedt, neemt zowel marketing als development voor zijn rekening. Of het nu gaat om concept development, content creatie, technische webshop en website realisatie of het behalen van online doelstellingen: Webelephant werkt als e-commerce bureau met u samen om tot het beste resultaat te komen. -
Magento vs. Shopware
Momenteel schieten de E-commerce winkels als paddenstoelen uit de grond met dagelijks nieuwe aanbieders. Een dergelijke webshop beginnen is de laatste jaren een stuk makkelijker geworden dankzij platformen als Magento, WooCommerce en Shopware. In dit artikel gaan wij verder in op het gebruik van Magento vs. Shopware. -
Concept development
Een webshop beginnen is een spannende, maar leuke uitdaging. Tegenwoordig is een webshop beginnen makkelijker dan ooit en hier wordt dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt. Onze marketingspecialisten helpen jou bij je conceptontwikkeling. -
Zo krijg jij je bezoekers weer terug, maak gebruik van retargeting
Met retargeting target je gebruikers die al eerder met je organisatie in aanraking zijn geweest. Hierin kun je zelf kiezen welke bezoekers je retarget, bijvoorbeeld degenen die geen aankoop hebben gedaan, of die een bepaalde pagina hebben bezocht. -
Beste SEO tools
SEO tools besparen je veel tijd en laat zien wat beter moet op je website. SEO tools maken heel wat mogelijk, zoals de populariteit laten zien van een aantal zoekwoorden. Je doet er uiteraard goed aan om deze woorden over te nemen in jouw teksten, alleen het blijft wel belangrijk of de zoekwoorden relevant genoeg zijn voor jouw website. -
Zo zet je interactieve e-mails in
We hebben er tegenwoordig allemaal mee te maken; interactieve e-mails. Maar wat zijn interactieve e-mails nou -
De voordelen van carrousel advertenties op Facebook
Een carrousel advertentie kan bestaan uit minimaal twee en maximaal tien afbeeldingen of video’s. Deze worden vervolgens in een dynamische carrousel geplaatst. Een carrousel advertentie kan interessant zijn voor bedrijven die meerdere producten willen laten zien in een advertentie. -
Slimme biedstrategie in Google Ads
Met de nieuwe slimme biedstrategieën in Google Ads kan je in jouw campagnes de conversiewaarde maximaliseren. -
Google Ads inzetten van automatische biedstrategieën
Waar je voorheen binnen Google Ads je eigen biedingen per klik (CPC) bepaalde, is het tegenwoordig mogelijk om je biedingen door Google zelf te laten bepalen. Zo zijn er verschillende automatische biedstrategieën mogelijk, afhankelijk van welke doelstelling jij hebt bij je Google Ads campagne. -
Hoe kun je je kwaliteitsscore verbeteren
De kwaliteitsscore wordt over het algemeen als richtlijn gebruikt om zo te bepalen of de advertenties van een adverteerder relevant en nuttig zijn. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe relevanter en nuttiger Google de advertentie vindt. -
Linkbuilden
SEO is veelomvattend. Het doel is om zichtbaar te zijn in de (Google) zoekresultaten, en daar spelen verschillende factoren in mee. Maar misschien wel de meest besproken tactiek is linkbuilding. Maar wat is dat nu precies? En hoe doe je dat? En waarom eigenlijk? -
Adverteren op Instagram
Het adverteren op Instagram is voor iedereen toegankelijk, het enige waarom je misschien niet adverteert, is door de kennis die je mist. Daar gaan we eens verandering in brengen, lees daarom snel verder! -
Marketplaces: Hoe succesvol in te zetten
In deze blog maken we aan de hand van 5 stappen duidelijk hoe je marketplaces succesvol kunt inzetten, zodat je een nog groter bereik hebt. -
Hierom moet je verkopen op Amazon
-
Amazon gids om te starten
Je hebt vast van de lancering gehoord. Amazon heeft sinds 2020 de Nederlandse markt betreden. Amazon is een Amerikaans bedrijf en de grootste webwinkel ter wereld. Het is tevens het grootste bedrijf ter wereld. -
Update in search console report voor het oplossen van foutmeldingen
Goed nieuws! Google Search Console heeft een nieuwe versie van het site-vitaliteits rapport gelanceerd, wat het nu makkelijker maakt om foutmeldingen op te lossen. -
Many featured snippets in de Google zoekresultaten
De nieuwe ‘many’-snippets zijn nog in de testfase, dus de kans is zeer klein dat je het zelf al tegenkomt. Maar zodra we hier meer info over krijgen, zullen we je zeker een update sturen! -
Hoe en wanneer gebruik je noindex, nofollow
In deze blog lees jij waarom je bepaalde pagina’s juist zou moeten weren, en gaan we in op de begrippen noindex en nofollow. Ook leggen we je uit hoe je dit in zijn. -
Nieuwe winkelfuncties in Pinterest
Pinterest Shopping bestaat al een tijd, maar Pinterest is altijd bezig met het verbeteren van de ervaring voor zowel bedrijven als consumenten. Pinterest heeft nu nieuwe shopping-functies toegevoegd die errrrg de moeite waard zijn om eens te bekijken -
Meer volgers en bereik op Instagram
Martijn heeft ondervonden dat het groeien op Instagram niet lastig is, zo lang je maar de juiste informatie hebt. Deze informatie geven we je in dit blog. Begin vandaag nog met het groeien op Instagram. -
Social media trends 2022
Dit jaar zijn er net als vorig jaar weer vele trends gaande op het gebied van Social Media, maar welke trends zijn interessant? En welke trends zijn er allemaal? We neme u graag mee in de wereld van Social Media. -
Nieuw de Performance Max campagnes van Google Ads
Afgelopen jaren heeft Google zich steeds meer gefocust op het continu ontwikkelen van Google Ads aan de hand van machine learning, ook wel het Google-algoritme -
TikTok advertising: Wat zijn Dynamic Showcase Ads DSA
Dynamic Showcase Ads (DSA) van TikTok zijn op maat gemaakte videoadvertenties. Ze worden gemaakt op basis van een advertentiesjabloon, die gevuld is met productinformatie uit een catalogus. -
Wat is een 301-redirect en waarvoor gebruik je ze
U heeft het vast weleens meegemaakt, u bezoekt een website die u per direct naar een andere website doorstuurt. Op dat moment bent u doorgestuurd door een 301 redirect en er zijn een aantal redenen waarom deze ingezet kan worden. -
UTM codes uitgelegd
UTM of Urchin Tracking Module codes zijn stukjes tekst die aan het einde van je URL’s worden toegevoegd. Deze UTM codes tracken waar je website verkeer vandaan komt. Hierdoor staan UTM codes ook bekend als tracking tags. -
Hoe kun je crawler traps voorkomen
Het kan weleens voorkomen dat er een crawler-trap aanwezig is op uw website. Het is verstandig om deze crawler-trap zo snel mogelijk te verhelpen. Om dit te verhelpen is het natuurlijk wel handig dat u weet wat een crawler-trap precies is. -
Wat is link juice?
Link juice is de een term afkomstig uit de SEO-wereld. Link Juice staat voor de waarde of ook wel de kracht die aan de website wordt gegeven via links vanuit interne en externe bronnen.