Spring naar content
Cases
Verbunt Verlinden x Webelephant

Digitale pioniers in wijnverkoop

Webshop

Verbunt Verlinden

Services

Full service

Verbunt Verlinden brengt topwijnen van de allerbeste wijnhuizen naar Nederland. Al vroeg zagen ze de mogelijkheden van het internet en durfden ze wijn, een product dat je vooral moet beleven, online aan te bieden.

Het begon met een webshop voor één wijnhuis, inmiddels verkopen ze duizenden wijnflessen, een shop-in-shop-ervaring voor 8 wijnhuizen én een B2B-platform dat een eeuwenoude markt al op z’n kop zette toen de term e-commerce nog nauwelijks bestond.

Innovatie inzetten om tijd te winnen

Het beheren van één platform voor alle wijnen en acht shop-in-shop wijnhuizen, brengt een completere shopervaring en maakt de weg vrij voor nieuwe cross- en upsellkansen. Bovendien zorgt dit voor enorm veel efficiëntie in content- en voorraadbeheer. De automatische piloot versoepelt het bestelproces enorm, vermindert de ruimte voor menselijke fouten en creëert tijd voor bijvoorbeeld contentcreatie en relatiemanagement.

Sinds dag één zoeken we hoe digitale middelen bijdragen aan tijdwinst in websitebeheer, voorraadbeheer en voor de buitendienst. Via het B2B-platform van Verbunt Verlinden kunnen retailers snel nieuwe wijn bestellen zonder tussenkomst van een verkoper. Lokale slijterijen kunnen hun eigen e-slijterij opzetten, gekoppeld aan het e-commerceplatform van Verbunt Verlinden.

SEO, SEA & Affiliate

Wijnkring.nl is full funnel aanwezig. We zorgen voor topposities in Google door productpagina’s en andere relevante content te optimaliseren op vindbaarheid. Met advertenties op Google en via affiliate-platformen boosten we de sales-cijfers ook via andere kanalen. Zowel on-site als in onze advertenties en campagnes experimenteren we continu om het resultaat te verbeteren. Dat doen we puur data-driven, zoals met heatmaps, site-statistieken en inzichten die we halen uit andere projecten.

De ene wijndrinker is de andere niet. De gepersonaliseerde suggesties die op de website worden vertoond voeren we ook door in e-mail marketing. Nieuwsbriefleden ontvangen gepersonaliseerde aanbiedingen en spraakmakende achtergrondverhalen over de wijnen die ze hebben gekocht. Deze data biedt ons ook enorm veel inzichten in het koopgedrag en dus de behoefte van de consument.